事業紹介

私がiHopeを
応援する理由

Thomas S. Inui, ScM, MD, MACP

Professor Emeritus, Harvard University

*Inui先生の著書 Enhancing the Professional Culture of Academic Health Centers(Radcliffe Pub. UK)の6章を福原俊一先生が執筆されました。

Summer Camp in Adolescence

In 2004 iHope invented a non-traditional organizational framework for education and training of promising young clinical investigators. Lacking academic policies and degree requirements, summer camp's essential ingredient was a passion for discovery and a commitment to developing evidence for scientifically sound clinical practice. Now almost ten years later, those who gathered are a vibrant network of clinical investigators, conducting research and publishing their findings in peer-reviewed journals. Like young adolescents, they are 'stretching their legs' and discovering their place in the larger world of clinical research. I predict that this social network for discovery will continue to make worthy contributions to what we know about natural history, diagnosis, prognosis, and therapy.

If the network members avoid the ossification of academic institutions, you will be the envy of many in your own country and elsewhere on the globe. I hope you will continue to pursue questions of special relevance to practice in the community and with non-referral populations.

Most research is done with hospital and specialty center populations. By avoiding referral biases, your findings will be of greater general relevance. I also hope that sponsors of research will discover the power of your network to conduct work of general importance, providing you all with greater financial resources than you have had to date.

Most of all, I hope you will continue to follow your passion and be guided by your clinical instincts and curiosity. These habits will sustain your efforts.

Omedetou! Gokouun o inorimasu!

「青年期」のサマーキャンプ

2004年、iHopeは、将来有望な若手臨床医達を対象に、臨床研究の手法を学習してもらうための、それまでの伝統的な手法とは異なる方略を発明しました。アカデミックな規程や学位必須要件は無く、サマーキャンプの必須要件は、発見への情熱、そして科学的に適切な診療業務のためにエビデンスを発展させようという責任感でした。およそ10年後の現在、塾生たちは臨床研究者同士の活気に満ちたネットワークを構築し、研究を行い、彼らの発見を査読付き雑誌に発表しています。彼らは若者らしく、もっと広い臨床研究の世界へと「足を伸ばし」、自分の居場所を発見しています。発見に向けたこの社会ネットワークは、疾病の自然史、診断、予後、そして治療に関して我々の知識に価値ある貢献をし続けるでしょう。

もし塾生達のネットワークが、学術機関のような組織の硬直化を避けられたら、世界中の誰もが羨むことになるでしょう。これまでの研究は、病院などの特異的集団をもっぱら対象にして行われてきました。しかし、皆さんの研究はそれ以外の、地域における実践に最も切実で意味のある研究をし続けることを希望します。このような地域に根差した研究をすることによって、偏った集団を対象にするバイアスを避けることができ、皆さんの研究成果は非常に広範な人々にとって切実な研究となり、より大きな意義を生み出すでしょう。

また、皆さんがこれから築いていくネットワークは、より広範な対象にとって重要な問題を扱う研究ができるというパワーを持つことになります。皆さんのネットワークの力はいずれ将来のスポンサーの目に留まることになるでしょう。今までより多くの研究資源を提供してくれることをお祈りします。

何よりも、皆さんがその情熱を持ち続け、臨床現場におけるご自分の直感と好奇心に従うことを願っています。そうした習慣は、皆さんの努力を持続可能にすることでしょう。

おめでとう! ご幸運を祈ります!

Ichiro Kawachi, MD, PhD

Professor of Social Epidemiology & Chair of the Department of Social & Behavioral Sciences Harvard School of Public Health.University

Congratulations on the 10th anniversary of iHope International.
iHope is an innovator who thinks outside the box. Their summer training program is an incubator for future leaders in the field of outcomes research. iHope proved that even with a short (but intensive) program, it's possible to get dramatic results. Even with minimal funding and no official affiliation with an institution, they showed that a program that is dedicated to excellence and innovation can be a magnet for the best and brightest. The program showcases iHope's qualities of "disruptive innovation" –the faculty and students in their program are forbidden to address each other by their formal titles (completely unusual in Japan!). The camp deliberately fosters an atmosphere of free exchange of ideas, mutual learning and lifelong networking. There is much to admire in this model; I hope the continued success of the program will inspire other leaders to follow their example.

iHope Internationalの創立10周年記念、おめでとうございます。
iHopeは、型破りな思考をするイノベーターであると思います。サマーキャンプから、アウトカム・リサーチの分野における将来のリーダーが育ちつつあります。iHopeは、たとえわずかな期間のプログラムであっても、集中的に実施することにより、大きな結果を生み出す事ができることを実証されました。また、あまり予算がなく、権威ある機関に所属していなくても、高い目標を持ち革新的であろうとするプログラムは、優れた人材を磁石のように引きつける力がある事を示されました。このプログラムはiHopeの "破壊的イノベーション" のショーケースのようなものです。例えば、ここでは、教官や学生はお互いを肩書きで呼ぶ事は出来ません(日本ではほとんどあり得ない!)。サマーキャンプは、まさしく、自由な意見交換ができ、お互いに学び合い、生涯の人脈を作る場を作って提供するものであります。このモデルには素晴らしい要素が沢山含まれています。今後もこのサマーキャンプが、成功を続けられ、日本の他のリーダー達をインスパイアしていくことを希望しています。